Terapia logopedyczna dzieci:
- z opóźnionym i niezakończonym rozwojem mowy,
- z autyzmem,
- z Zespołem Aspergera,
- z alalią,
- z afazją,
- z zespołem Downa,
- dyslektycznych
- z niepełnosprawnością intelektualną.
Metody pracy:
- indywidualne podejście,
- konsultacje z rodzicami,
- zajęcia prowadzone zgodnie z założeniami Metody Krakowskiej,
- wczesna nauka czytania metodą Symultaniczno – Sekwencyjną®,
- ćwiczenia funkcji poznawczych warunkujących nabywanie języka oraz umiejętność czytania i pisania.
Jeżeli Twoje dziecko:
- ma trudności w nabywaniu mowy,
- jest wcześniakiem,
- ma problemy z koncentracją uwagi,
- jest dyslektykiem,
- ma 2 lata i nie składa zdań dwuwyrazowych,
- ma 5 lat i nieprawidłowo wymawia głoski „sz”, „ż”, „cz”, „dż” oraz „r”.
To znak, że potrzebuje pomocy logopedy.
W Gabinecie MIŚ MÓWIŚ stosowana jest:
- Stymulacja słuchowa
- Stymulacja naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych (GA).
- Terapia funkcji wzrokowych (między innymi: koncentrowanie wzroku na twarzach, obrazkach, identyfikowanie obrazków, analiza synteza wzrokowa na materiale tematycznym-konkretnym i atematycznym-symbolicznym).
- Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® i kształtowanie systemu językowego poprzez programowanie.
- Stymulacja lewej półkuli mózgu (naśladowanie, kontynuowanie, uzupełnianie sekwencji i szeregów, wskazywanie relacji, naśladowanie symbolicznych, linearnych, sekwencyjnych wzorów z klocków).
- Terapia zachowań społecznych.
- Programowanie języka.
- Stymulacja funkcji motorycznych.
- Stymulacja pamięci - ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej na materiale konkretnym i symbolicznym.
- Ćwiczenia kategoryzacji.
- Ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego.
- Ćwiczenia myślenia przez analogię.