Terapia logopedyczna dzieci:

  • z opóźnionym  i niezakończonym rozwojem mowy,
  • z autyzmem,
  • z Zespołem Aspergera,
  • z alalią,
  • z afazją,
  • z zespołem Downa,
  • dyslektycznych
  •  z niepełnosprawnością intelektualną.

 

Metody pracy:

  • indywidualne podejście,
  • konsultacje z rodzicami,
  • zajęcia prowadzone zgodnie z założeniami Metody Krakowskiej,
  • wczesna nauka czytania metodą Symultaniczno – Sekwencyjną®,
  • ćwiczenia funkcji poznawczych warunkujących nabywanie języka oraz umiejętność czytania i pisania.

 

Jeżeli Twoje dziecko:

  • ma trudności w nabywaniu mowy,
  • jest wcześniakiem,
  • ma problemy z koncentracją uwagi,
  • jest dyslektykiem,
  • ma 2 lata i nie składa zdań dwuwyrazowych,
  • ma 5 lat i nieprawidłowo wymawia głoski „sz”, „ż”, „cz”, „dż” oraz „r”.

To znak, że potrzebuje pomocy logopedy.

 

W Gabinecie MIŚ MÓWIŚ stosowana jest:

  • Stymulacja słuchowa
  • Stymulacja naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych (GA).
  • Terapia funkcji wzrokowych (między innymi: koncentrowanie wzroku na twarzach, obrazkach, identyfikowanie obrazków, analiza synteza wzrokowa na materiale tematycznym-konkretnym i atematycznym-symbolicznym).
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® i kształtowanie systemu językowego poprzez programowanie.
  • Stymulacja lewej półkuli mózgu (naśladowanie, kontynuowanie, uzupełnianie sekwencji i szeregów, wskazywanie relacji, naśladowanie symbolicznych, linearnych, sekwencyjnych wzorów z klocków).
  • Terapia zachowań społecznych.
  • Programowanie języka.
  • Stymulacja funkcji motorycznych.
  • Stymulacja pamięci - ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej na materiale konkretnym i symbolicznym.
  • Ćwiczenia kategoryzacji.
  • Ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego.
  • Ćwiczenia myślenia przez analogię.